Saab 91D Safir
Saab 91 Safirin prototyyppi lensi ensilentonsa vuonna 1945. Koneen suunnittelija Anders Johan Andersson oli toiminut lentokonesuunnittelijana Bückerilla sodan aikana ja niinpä Safirin aerodynaamiset muodot kopioitiin Anderssonin suunnittelemasta Bücker Bü 181 Bestmann -koulukoneesta kehittelyn nopeuttamiseksi. Rakenteet suunniteltiin kuitenkin kokonaan uudelleen.
Suomen Ilmavoimille hankittiin kaikkiaan 36 Saab Safiria, jotka palvelivat vuosina 1958-1982 paitsi alkeiskoulukoneena Ilmasotakoulussa, myös yhteyskoneena kaikissa yksiköissä. Saab Safir korvasi VL Viimat ja Focke-Wulf Fw 44J Stieglitzit alkeiskoulukoneena ja Safir puolestaan korvattiin Valmet Vinkalla 1980-luvun alussa. Kolme Safiria palveli Rajavartiolaitoksessa 1982-1985. Siviiliin myytiin koneista 14.
Timo Kopranen tuo Hyvinkäältä tapahtumaan OH-SFJ:n, joka edelleen lentää Ilmavoimien väreissä kantaen alkuperäistä tunnustaan SF-24.
Saab 91D Safir on konetyypin nelipaikkainen versio. Koneen huippunopeus on 275 km/h.